mandag 19. juli 2010

Besøk

Nå har vi fått sommer-besøk av Sigrid. Hun er tysk, slik som meg. Hun snakker norsk, men jeg skjønner ikke alt hun sier. Trude sier dett høres ut som om hun er fra Sørlandet. Men jeg vet ikke hvor dette landet er og ei heller hvordan de snakker der... Sigrid skal være her fram til neste tirsdag, så da skal hun være med på utstillingen til Luca som er på søndag.

Jeg synes Luca får alt for mye oppmerksomhet. Alle som vil hilse på oss går bort til han og lar han hoppe opp og møkke til buksebena deres mens de sier "-Så pen han er! Og så deilig pels som han har". Så snur de seg til meg etter på og sier -"Ja, du er pen du og" mens de buster til håret mitt. De sier ingenting om min guddommelige skjønnhet og silkepels (jeg er ikke sjalu altså, ikke i det hele tatt). Skal folk være sånn, gidder jeg ikke å hilse på dem. Det er visst galt det også, for da blir jeg beskyldt for å være sær.

Jeg har hatt litt vondt i ryggen de siste dagene. I dag har jeg fått smertestillende, og det hjelper heldigvis.

Vel, nå skal jeg gå ut på kjøkkenet og få servert et aldri så lite kylling måltid av denne tysker-dama.

Goldie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar