søndag 26. februar 2012

Helgen

Luca skriver: 

I helga har vi, eller spesielt jeg da, vært svært busy. I går var jeg med mamma og bestemor på roadtrip. Ikke så veldig spennende altså, men jeg var glad for at jeg fikk være med ut helt ALENE! Goldie og Pablo måtte bli hjemme. Mens de lå hjemme og kjedet seg fikk jeg altså oppleve verden all by myself. Første stopp var på kjøpesenteret, der hentet mamma en bok på postkontoret og så shoppa hun og bestemor litt. Jeg fikk jo ikke bli med inn på kjøpesenteret, men lå og solte meg i buret i bilen.


Neste stopp var på kirkegården. Ganske trist sted for menneskene, men ganske kult sted for meg. Det lukta spennende der og jeg prøvde å tisse på gravsteinene og de fine blomstene som var der, men fikk ikke lov av mamma... De tente lys på mammas bestemor sin grav og så gikk turen på besøk til hennes bestefar og resten av slekta. Da blir jeg så glad, for jeg vet at så fort jeg kommer inn døren der, sitter fansen i sofaen og bare venter på at jeg skal komme løpende inn. Jeg spurter inn og hopper opp på fanget til alle sammen og hilser på de en etter en. Det er også viktig å passe på å sjekke om noen har godis til meg, noe de stort sett har! Etterhvert ble jeg så sliten av all oppmerksomhet at jeg tok en blund.

Når vi kom hjem igjen måtte jeg bli med mamma å gå tur med Goldie og Pablo. Det var greit nok det altså, godt å få lufta hue litt. På kvelden var jeg så sliten at jeg kapitulerte på soffan mens mamma så på tv.

I dag har vi gått to skikkelig lange turer. Først en med bare mamma i finværet på dagen. Vi møtte mange mennesker og hunder og mamma sa at vi oppførte oss pent. Les: Goldie bjeffa ikke så mye.
Nå i kveld har vi gått tur med kameraten vår, Ottar, og mora hans. Ottar er en tibetansk spaniel som er skikkelig kompis med Pablo. Jeg syns lissom ikke han er så innmari kul jeg da, men... Han er litt irriterende og like tom i hue som Pablo, så det er jo ikke rart at jeg blir litt sinna innimellom!

Nå har vi tatt kvelden og i morra er det meldt regn, så da spørs det om ikke det blir en hviledag. Best å holde seg inne i slikt vær!

God natt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar