søndag 30. mai 2010

Badedag ;(


Det må være noe av det verste som finnes! Først må jeg bløtes helt, med noe så ekkelt som vann. Så får jeg på sjampo, det er jo enda eklere. Deretter blir jeg skyllet igjen. Er jeg heldig skjer dette kun en gang, er jeg uheldig skjer dette to ganger. Av ene eller annen grunn bades jeg veldig ofte etter at jeg har rullet meg i godlukt, som for eksempel døde fugler. Skjønner ikke hvorfor.


Etter at jeg har vært i dusjen, prøver alltid Trude å lette på samvittigheten ved å pakke meg inn i et håndkle. Ser jeg fornøyd ut eller? :/

Etter at jeg har vært igjennom alt dette, kommer hun med min største fiende - nemlig blåseren. Den ser ut som en slags støvsuger, men har motsatt effekt. Det blåser stiv kuling ut av den og rett på pelsen min. Ikke rart jeg ikke liker den.

Etter dette igjen -og ja, det er mer! - må jeg børstes og fjonges til. Strikker må settes i og klørne må klippes. Jeg vet dette blir gjort mot meg i beste mening, men hadde jeg kunnet velge, hadde dette skjedd sånn ca en gang i året!

Jeg ser jo ikke så verst ut etter på da ;-) Det beste med det er at de andre hannhundene i gata snur seg etter meg når vi går tur. Jeg liker kun de beste, og de andre sender jeg bare stygge blikk;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar