tirsdag 8. september 2009

Dagen for pelsstell

I dag har Nadia fått seg en vask. Det trengte hun, du aner ikke hvordan hun blir seende ut når hun har tatt sine dukkerter i vansjø og vasset i vanndamer. Jeg for min del går ikke ut i vansjø eller vasser i vanndammer. Da vet jeg at Trude tar meg med rett i dusjen, og det vil jeg helst slippe. Jeg er ikke redd eller noe sånt altså, det er bare så kjedelig, og etter dusjen kommer blåseren. Den er jeg veldig redd for, det kan jeg innrømme. Nadia er ikke redd for den faktisk. Hun står helt rolig mens Trude blåser henne, til og med når hun blir blåst på hodet! Jeg skjønner ikke at hun tør. Jeg må si jeg blir imponert når jeg iblant går og smugtitter på henne hvis badedøren står oppe. Det blir bare en rask titt før jeg forter meg tilbake til sengen min og later som jeg sover sååå godt. Som oftest går Trude på det, men andre ganger ikke. Jeg har ikke noe valg, sier hun. Er man møkkete, så er man møkkete, sier hun og bærer meg med inn i dusjen. Det positive er at jeg kommer fort over det, for jeg klarer å lure henne til å gi meg litt godis etterpå. Jeg er sikker på at hun får kjempe dårlig samvittighet. Vi får bare snart håpe at denne dårlige samvittigheten varer litt lenger enn et par timer neste gang. Hun skulle hatt dårlig samvittighet for det hele tiden, slik at hun kun hadde vasket meg en gang i året, til jul for eksempel.

Nadia gadd ikke å bli med å skrive i dag. Hun er sliten og ligger og later som om hun sover
kjempe godt, slik som jeg har lært henne. Jeg hørte nemlig noe om at Trude skulle klippe henne, så jeg sa at det beste hun kunne gjøre nå, var å legge seg i sengen sin, helst i sofaen (da har ikke Trude noe særlig hjerte til å flytte på oss), og ligge der til Trude begynner med noe annet, for eksempel husarbeid!

Vi får håpe hun vasker katten i dag også. Jeg liker ikke forskjellsbehandling!

Goldie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar