søndag 27. september 2009

En liten oppdatering

Ja, nå har du sikkert ventet i spenning på en ny oppdatering fra meg. Det er ikke mye som skjer her for tiden. Er jo deilig det, for da kan jeg tilbringe desto mer tid på sofaen. Det har begynt å bli kaldere ute, og da er det godt å kunne legge seg på sofaen og slappe helt av etter en lang tur. Trude sier at hun snart skal finne fra dekkenet mitt. Det er deilig å ha på i kulda. Hun sier også at hun skal kjøpe et annet dekken til meg også, et som heter Back on Track. Det skal være bra for ømme muskler og stive ledd, og dermed kan det hjelpe å holde hofta mi fin i vinter. Jeg får ganske vondt i den om det er for kaldt ute, nemlig.

Ellers har jeg blir klort rett over øyet av lille kattekrek. Plutselig smalt han labben opp i øyet mitt da han trodde jeg ville leke. Det gjorde ganske vondt og jeg fikk en kul som bare ble større og større. Da måtte jeg til veterinæren. Elise har jeg jo vært hos ganske mange ganger før, og hun er veldig snill, men jeg begynner å bli mektig lei av at hun hele tiden skal se i øynene eller ørene mine. Med litt protest fra min side fikk hun gjort de undersøkelsene hun skulle, og jeg har heldigvis ingen sår inne på øyet, fikk bare et hovent sår på øyelokket som Trude får æren av å smøre salve på to ganger om dagen. Ingen dans på roser akkurat, men jeg overlever vel ti dager med denne ufyselige salven. Blir det ikke bra, må jeg ta tabletter også. Det gjør ingenting, for tabletter er jo kjempe godt! De spiser jeg uten at Trude trenger å putte de i noe godt eller tvinge de ned i halsen på meg. Det smaker jo sååå godt:) Nadia synes ikke det, og må få tablettene sine puttet inn i munnen hver eneste dag. Skjønner ikke at hun ikke blir lei og bare spiser dem frivillig.

Nadia har det visst ikke så bra om dagen. Medisinene virker ikke slik som de skal, og da blir hun heller ikke bedre. Hun skal til veterinæren igjen i morgen, og la oss inderlig håpe at det er noe de kan gjøre. Selv om hun er den mest irriterende hunden jeg vet om, som spiser maten min, drar meg i pelsen osv, så er jeg jo glad i henne.

Vi skal kanskje gå tur med Fredrik i dag. Vi hadde besøk av han i går, og han var så innpåsliten at jeg ble gal. Det eneste måten å komme vekk fra han på, var at jeg la meg i sofaen. Da lot han meg være, litt hvertfall. Når vi er ute er han ikke så ille, for da løper vi mer. Han er jo ganske dum, så jeg klarer stadig å løpe unna og lure han:) Hihihi!!

Goldie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar